Sommarhjul på

Äntligen ska jag väl säga. De ligger på blåa bilen, men vi behåller vinterhjulen på den vita bilen. Det ser ut att komma mer snö innan helgen och man vet aldrig hur det kommer att se ut på väg upp till stugan då. Litar inte alls på denna isiga, kalla april.

Har varit en eftermiddag av många ärenden. Kollade upp vad det kostar att byta kamrem på blåa bilen, samt ge den en fullständig in- och utvändig rekond med motortvätt. Den är så fin ännu efter 15 år så vi har beslutat kosta på den för det blir ändå mindre kostsamt än att köpa en ny. Dessutom vet vi ju vad den här har för historia.

Vi köpte även nya tuggben åt Cully och just nu tuggar hon maniskt. Vi var en sväng på bolaget för vi ska på middag imorgon och då är det brukligt att presenta värdinnan (en mycket uppskattad arbetskamrat till mig) en vinflaska.

Dessutom köpte jag ut den tredje Twinrixsprutan som jag ska låta DSK ge mig på tisdag för livslångt skydd. Den var inte billig! Så kostar ju även besöket ett par hundra.

Det är skönt att det är fredag och samvaro både med vänner och med familjen. Får passa på nu för till veckan åker Annelie på husmorssemester. Jag blir gräsänkling minsann!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

